Провалля не несе небезпеки для існуючої дороги Дрогобич-Трускавець - науковці

Провалля не несе небезпеки для існуючої дороги Дрогобич-Трускавець - науковці

Науковці стверджують, що нова дорога, яку планують прокласти до Трускавця, буде небезпечніша, аніж існуюча. За словами спеціалістів Інституту "Гірхімпром" перекриту сьогодні дорогу Дрогобич-Трускавець можна укріпити за 10 мільйонів гривень.

За клопотанням Львівської облдержадміністрації планують збудувати нову дорогу до Трускавця, вона має пролягати через Модричі. Вже оголошено тендер на ці роботи на суму у 240 млн гривень. Але думки фахівців є доволі неоднозначними. Зокрема фахівці наукового центру ТзОВ «Інститут «Гірхімпром», які роками досліджують проблематику карстових пустот зазначають – нова дорога буде ще небезпечнішою за наявну, оскільки пролягатиме через карстові породи.

Вирішення проблеми транспортного сполучення до Трускавця можливе двома шляхами, - будівництво нової дороги або закладка карстового каналу під існуючою дорогою. Перший варіант потребує значних витрат, враховуючи, що траса нової дороги перетинає закарстовану долину річки і для її безпеки у склад проєкту дороги повинні бути включені роботи з закладки карстових порожнин. А відрізок на існуючій дорозі Дрогобич-Трускавець, за твердженням науковців, можна відремонтувати за 10 млн гривень, - пише видання «Джерела Трускавця».

- Проєкт об’їзної дороги до Трускавця складений з порушенням будівельних норм. Небезпечність руху існуючою дорогою не доведена. Витрачати 240 млн на сумнівний проєкт - це дуже жирно. Ми пропонуємо відремонтувати існуючу дорогу за 10 млн гривень, - говорить Анатолій Гайдін, керівник наукового центру ТзОВ «Інститут «Гірхімпром».

Небезпека використання існуючої дороги не доведена. Для визначення наявності і розмірів карстових порожнин науковці рекомендують пробурити розвідувальні свердловини. Є досвід попередження деформації шляхом заповнення карстових порожнин або іншим способом. Вартість робіт з ремонту існуючої дороги на порядок менша у порівнянні з будівництвом «обхідної» дороги, - стверджують експерти.

Нагадаємо, у вересні 2017 року на території другого рудника Стебницького «Полімінералу» утворилося провалля глибиною 50 метрів і шириною 300 м. Тоді відбувся обвал карстової породи діаметром 200 метрів та глибиною 50 метрів. Причиною таких провалів є неналежна консервація шахт з видобутку калійної солі. Нове карстове провалля утворилося у березні цього року.

Наразі відрізок траси Дрогобич-Трускавець перекритий для руху транспорту. Таке рішення ухвалила 17 березня обласна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Чимало водіїв ігнорують заборону користування даної дорогою, - водії відсунули бетонні блоки та частково розблокували дорогу. Однак офіційно вона залишається перекритою.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі